Jazykový audit
- Investujete do vzdělávání vašich zaměstnanců?
- Chcete vědět, zda jsou tyto prostředky vynaloženy efektivně?
- Potřebujete vzdělávání plánovat – tj. vědět, na jaké úrovni vaši zaměstnanci jsou, jaké cíle mohou zvládnout a jak se meziročně zlepšují?
Jazykový audit vám přinese odpovědi na všechny tyto otázky. Jazykové vzdělávání je nákladná a dlouhodobá záležitost, ale díky našemu auditu ji můžete kontrolovat a řídit.
Co je to jazykový audit
- analýza jazykových potřeb firmy a jejích zaměstnanců na konkrétních pozicích včetně stávající jazykové úrovně zaměstnanců podle Společného evropského referenčního rámce (SERR)
- vyhodnotí jazykové kompetence zaměstnanců v různých činnostech (telefonování, korespondence, mluvený projev, porozumění, vedení obchodního jednání…); zjistí, v čem jsou dobří, a na které dovednosti je naopak potřeba se ve výuce zaměřit
- na základě této analýzy lze plánovat a nastavit skutečně efektivní model firemní jazykové výuky, který vám výrazně ušetří náklady
Části jazykového auditu:
1. analýza – spolupráce s HR oddělením klienta, stanovení optimálních úrovní jazykových kompetencí pro různé skupiny zaměstnanců
2. testování
- písemná část – vyplnění dotazníku profesních jazykových kompetencí a písemného testu
- ústní část – krátký strukturovaný pohovor s auditorem, který hodnotí jazykové kompetence zaměstnance v těchto oblastech:
- samostatný ústní projev, jazyková interakce, výslovnost
- plynulost, přesnost (gramatické jazykové struktury)
- porozumění mluvenému slovu
- slovní zásoba
- priority a nedostatky auditovaného
3. vyhodnocení – určení jazykové úrovně podle SERR
4. závěrečný report a doporučení
Jazykový audit vám poskytne tři základní výstupy:
- analýzu výchozího stavu jazykové úrovně zaměstnanců a míry, v jaké splňují minimální či optimální úroveň obecných a profesních (odborných) jazykových dovedností - minimální a optimální úroveň jednotlivých jazykových dovedností stanovuje oddělení HR nebo nadřízení auditovaných zaměstnanců
- určení cílového (žádoucího) stavu včetně míry odbornosti v daném jazyce podle potřeb firmy i podle preferencí zaměstnanců
- návrh metodických a didaktických cest, jak cílového stavu dosáhnout